Wspólnotom mieszkaniowym powstałym w oparciu o zapisy Ustawy z dnia 24.06.1994 r. o własności lokali proponujemy niżej przedstawiony zakres usług. W zależności od potrzeb poniższy zakres zostanie dostosowany zgodnie z indywidualnymi preferencjami.
Pomagamy w rejestracji wspólnot oraz przy wyodrębnianiu wspólnot z zasobów spółdzielni mieszkaniowych.
Obsługa administracyjno-eksploatacyjna
- rejestracja wspólnoty mieszkaniowej w Urzędzie Statystycznym i Urzędzie Skarbowym (nadanie numeru REGON i NIP),
- aktualizacja wpisów do Urzędu Statystycznego i Urzędu Skarbowego,
- realizacja obowiązku sprawozdawczości GUS,
- pomoc w założeniu rachunku bankowego,
- protokolarne przejęcie dokumentacji nieruchomości od poprzedniego administratora, zarządcy lub dewelopera,
- protokolarne przejęcie nieruchomości w terenie,
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich właścicieli,
- pomoc w zawieraniu polis ubezpieczeniowych związanych z nieruchomością wspólną,
- pomoc w procesie likwidacji szkód,
- zbieranie ofert dotyczących utrzymania nieruchomości wspólnej w tym: usług porządkowych, konserwacji, serwisów, remontów, dostawy mediów,
- udzielanie informacji w sprawach dotyczących administrowania nieruchomością wspólną,
- przygotowywanie i obsługa zebrań,
- przygotowywanie i ocena prawna treści uchwał wspólnoty,
- reprezentowanie wspólnoty w sprawach jej dotyczących przed władzami, instytucjami, kontrahentami oraz organami podatkowymi,
- prowadzenie korespondencji z właścicielami lokali w imieniu wspólnoty i jej organów,
- poszukiwanie pożytków finansowych dla wspólnoty (reklamy na nieruchomości wspólnej, wynajem nieużytkowanych części wspólnych),
Obsługa księgowa
- prowadzenie ewidencji kosztów i przychodów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji księgowej,
- przygotowywanie projektów, planów finansowo-gospodarczych,
- przygotowywanie miesięcznych wymiarów opłat zgodnie z podjętymi we wspólnocie uchwałami,
- dokonywanie okresowych rozliczeń, kosztów mediów dostarczanych do budynku i lokali,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
- windykacja należności,
- zastępstwo procesowe na etapach sądowych i egzekucyjnych,
- pomoc w uzyskiwaniu kredytów remontowych, inwestycyjnych i termomodernizacyjnych,
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu do sprzedaży lokali,
- przygotowywanie i zawieranie ugód w sprawie spłaty zadłużeń,
- składanie w imieniu wspólnoty deklaracji podatkowych (w tym CIT, deklaracji na gospodarowanie odpadami),
- realizacja płatności z konta bankowego wspólnoty,
Obsługa prawna
- analiza dokumentów wspólnoty związana z podstawową jej działalnością (w tym uchwał, umów, petycji),
- reprezentowanie na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej ( na podstawie udzielonych pełnomocnictw),
- porady prawne związane z bieżącym administrowaniem nieruchomością wspólną,
- przygotowywanie i opiniowanie innych zamówionych dokumentów,
- prowadzenie spraw związanych z egzekwowaniem praw wynikających z rękojmi i gwarancji,
- porady prawne w przypadkach kierowania spraw na drogę sądową,
Obsługa techniczna
- prowadzenie książki obiektu budowlanego,
- zlecanie okresowych przeglądów i kontroli technicznych nieruchomości,
- zlecanie serwisu urządzeń,
- przechowywanie dokumentacji technicznej,
- zlecanie bieżącej konserwacji,
- przygotowywanie planów remontowych,
- kontrola realizacji zleconych prac,
- pomoc w protokolarnym odbiorze wykonanych prac,
- pomoc w ustalaniu treści umów na prace budowlane,
- pomoc Inspektora Nadzoru przy wyłonieniu wykonawcy i odbioru prac,
- na zamówienie wykonani kosztorysów i przedmiarów robót budowlanych,
- w przypadku zawarcia umowy z zewnętrzną firmą o świadczenie usług pogotowia technicznego - stała współpraca z firmą,
- zgłaszanie w imieniu wspólnoty awarii do przedsiębiorstw.